الزام «استعلام کدپستی از سامانه املاک»؛ صدور بیمه نامه از اول آبان منوط به تایید کدپستی شد.

خبرنگار حقوق اجتماعی

30 مهر, 1404

به گزارش دادرسی پرس به نقل از بیمه مرکزی، مهلت اجرای دستورالعمل نظارتی الزام استعلام کدپستی از سامانه املاک و اسکان امروز (۳۰ مهر) به پایان می‌رسد.

از بامداد اول آبان ۱۴۰۴، صدور بیمه‌نامه بدون دریافت «استعلام مثبت کدپستی» از این سامانه، منجر به عدم دریافت کد یکتای بیمه مرکزی خواهد شد.


هشدار بیمه مرکزی: بیمه‌نامه بدون تایید کدپستی فاقد وجاهت است

اداره نظارت بیمه مرکزی تاکید کرد که از تاریخ مذکور (اول آبان)، بیمه‌نامه‌ای که تاییدیه کدپستی را از سامانه املاک و اسکان دریافت نکرده باشد، کد یکتا نمی‌گیرد و به این ترتیب، بیمه‌نامه «فاقد وجاهت صدور» تلقی شده و از چرخه سامانه نظارتی حذف می‌شود.

در بخشنامه معاونت نظارت بیمه مرکزی تصریح شده است:

  • هرگونه تأخیر در راه‌اندازی سرویس استعلام کدپستی یا صدور بیمه‌نامه بدون تأیید سامانه املاک، تخلف محسوب می‌شود.
  • مسئولیت مستقیم این تخلف بر عهده مدیرعامل و مدیران کلیدی ذی‌ربط در شرکت‌های بیمه خواهد بود.
  • هیچ توجیهی مبنی بر وجود مشکلات فنی یا آماده نبودن زیرساخت‌ها از سوی شرکت‌های بیمه پذیرفته نخواهد شد.

درباره نویسنده:

خبرنگار حقوق اجتماعی

من زهره شاعری هستم؛ یک حقوقدان در آغاز مسیر وکالت و یک روزنامه‌نگار در قلب تحولات اجتماعی. در «دادرسی پرس»، قلم خود را وقف نوشتن از «حقوق اجتماعی» کرده‌ام، با این امید که نوشته‌هایم نوری بر مسیر پر فراز و نشیب دادخواهی بتاباند.

دیدگاهتان را بنویسید